خاطره سفیر سابق ایران در آلمان از دوران ماموریتش در این کشور و تعاملش با سفیر وقت آذربایجان

سید حسین موسویان در صفحه فیسبوک خود به بیان خاطره ای از دوران ماموریتش در آلمان و تعاملش با سفیر وقت آذربایجان در آلمان پرداخت.


ادعای جدید بورل درباره پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین


سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان و سفیر سابق ایران در آلمان نوشت: در مورخ ۲۳ آبان ۱۳۷۲ آقای حسین صادق اف، سفیر آذربایجان در آلمان، من را به شام دعوت کرده بود. او قبلا وزیر خارجه آذربایجان بود. در جنگ بین ارمنستان و آذربایجان، طرف های ارمنی بخشی از خاک آذربایجان را گرفته بودند و دهها هزار  آواره آذری در مرزهای ایران تحت پوشش و میهمان نوازی ایران قرار گرفته بودند و دهها هزار آواره آذری هم وارد خاک ایران شده بودند. 


سفیر آذربایجان وضع کشورش را خیلی بحرانی توصیف کرد و راه حل خواست. گفتم کلید حل مشکل در دست مسکو است. اجلاس سران روسیه، ترکیه، ایران و آذربایجان تشکیل شود، ایران و ترکیه قول چند میلیارد کار اقتصادی به مسکو بدهند و مسکو هم خروج ارتش ارمنستان را تضمین کند. سفیر پیشنهاد را فوق العاده دانست و گفت سریعا به آقای علی اف رئیس جمهور آذربایجان منتقل خواهد کرد. 


در آن ایام سفارت آذربایجان در آلمان وسیله نقلیه نداشت و من یکی از اتومبیل های سفارت ایران در آلمان را در اختیار سفیر گذاشته بودم که تنها اتومبیل سفارت‌شان بود. سفیر آذربایجان در این ملاقات از من خواست که اتومبیل را به آنها بفروشیم. به وی گفتم که تلاش می کنم هدیه باشد چون می دانستم که پولی ندارند و سفیر آذربایجان هم قبلا وزیر خارجه بوده و باید شأن او حفظ می شد. در نهایت هم با موافقت تهران، اتومبیل را به سفارت آذربایجان در آلمان هدیه دادم.

Source Article from https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3954216