تجهیزات نظامی جدید در راه اوکراین/ آمریکا به کی‌یف پاتریوت می دهد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که همه گزینه ها برای ارسال سامانه های دفاع هوایی به اوکراین از جمله سامانه«پاتریوت» را بررسی می کند.


برخی مسئولان آمریکایی در وزارت دفاع این کشور گفتند که دفاع هوایی از مهمترین اولویت های این کشور است و همه راه ها و شیوه های کمک به اوکراین را بررسی می کند.




این مسئولان تأکید کردند که سامانه پارتریوت از جمله سامان هایی است که دادن آن به اوکراین بررسی می شود.


این مسئولان آمریکایی تأکید کردند که دولت آمریکا نه فقط امکانات واشنگتن بلکه امکانات  همپیمانان واشنگتن را نیز برای تجهیز اوکراین به سامانه های دفاع هوایی بررسی می کند.


شایان ذکر است که تجهیز اوکراین به سامانه های دفاع هوایی یکی از موضوع هایی است که  نشست وزارتی کشورهای عضو ناتو در بخارست که روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود به آن می پردازند.


اوکراین روز گذشته اعلام کرد که این کشور سامانه های موشک انداز از فرانسه تحویل گرفته است و سامانه ها به زرادخانه توپخانه های دوربرد اش اضافه می شوند که جزیان جنگ روسیه علیه اوکراین را بتغییر داده اند.


«اولیکسی ریزنکوف» وزیر دفاع اوکراین در توئیتی نوشت: موشک اندازها از فرانسه به اوکراین رسیدند، ارتش اوکراین اکنون قوی تر شده است.


این موشک اندازها نوع پیشرفته از موشک اندازهاست و برد آنها نزدیک به ۷۰ کیلومتر است.


اوکراین  از چند ماه پیش تا کنون از سامانه هایی استفاده می کند که غرب به کی یف تحویل داده است و از این سامانه ها برای حمله به مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات و تسلیحات ارتش روسیه در مناطق اشغالی اوکراین استفاده می کند. برد این سامانه ها بیشتر از بردی است که  اوکراینی ها در زرادخانه های تسلیحاتی خود دارد.                          


درخواست غرامت ۱۵۰ میلیارد دلاری اوکراین از  روسیه


اوکراین خسارت مادی ناشی از جنگ روسیه را ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند. وزیر دادگستری اوکراین ساز‌وکاری را پیشنهاد کرده تا روسیه بر اساس آن خسارت‌های جنگ را بپردازد. اوکراین به حمایت کشورهای گروه ۷ امیدوار است.


دنیس مالیوسکا، وزیر دادگستری اوکراین با توجه به نشست وزرای دادگستری گروه ۷ در برلین بر درخواست کشورش از روسیه برای پرداخت غرامت جنگی تاکید کرد.


مالیوسکا به گروه رسانه‌ای “فونکه مدیا”ی آلمان گفت: «روسیه باید به مردم اوکراین خسارتی که در این جنگ وارد کرده‌ را بپردازد. همانطور که در جنگ‌های گذشته در مناطق دیگر نیز شاهد آن بوده‌ایم.»


وزیر دادگستری اوکراین افزود خسارت ۱۵۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده “شامل خسارات اقتصادی، هزینه‌های مجروحان و قربانیان جنگ و خانواده‌های آنها” نمی‌شود.


وزیر دادگستری اوکراین خواستار ایجاد مکانیسمی برای جبران خسار جنگ اوکراین  شد. طبق این ساز‌وکار، پول‌هایی که در حساب‌های روسیه در بانک‌های اروپایی به عنوان بخشی از تحریم‌ها مسدود شده‌اند، باید به اوکراین منتقل شود.


مالیوسکا استدلال کرده است که این امر بر نخبگان روسیه در این جنگ فشار می‌آورد و به اوکراین کمک می‌کند تا این کشور بتواند ویرانی‌ها را پس از پایان تهاجم روسیه بازسازی کند.


او گفت: «در اجلاس کشورهای گروه ۷ ما از این کشورها می‌خواهیم که به این “مکانیسم پرداخت غرامت” بپیوندند و راه‌های مالی و قانونی برای فعال کردن این صندوق بین‌المللی با پول روسیه پیدا کنند».


وزرای دادگستری کشورهای گروه ۷ در نشست خود به بررسی جنایات جنگی در اوکراین خواهند پرداخت. دولت اوکراین از تشکیل دادگاه ویژه برای محاکمه جنایتکاران روس در اوکراین حمایت می‌کند.


مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان هیئتی از اوکراین را به این رایزنی دعوت کرد. آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا عضو کشورهای گروه ۷ هستند.


برآورد دقیقی از خسارات وارده به اوکراین از طرف نهادهای بین‌الملی تا کنون ارائه نشده است.


تصویب قطعنامه سازمان ملل برای پرداخت غرامت  


مجمع عمومی سازمان ملل هم روز دوشنبه (۱۴ نوامبر/۲۳ آبان) با ۹۴ رأی مثبت قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از اوکراین خواسته شده تا در همکاری با دیگر کشورها، خسارات جنگ را ثبت و مستندات و شواهد را جمع‌آوری کند.


این فاکتور یا لیست خسارت قرار است در آینده مبنای پرداخت غرامت‌ از سوی روسیه به اوکراین باشد.

Source Article from https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3921778