کدام استان رتبه نخست واکسیناسیون دُز سوم و چهارم کرونا را دارد؟

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست واکسیناسیون دُز سوم و چهارم را در کشور داراست، گفت: مراجعه بیماران سرپایی کرونا به مراکز درمانی نسبت به هفته قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.


سیدمحمود حسینی پور نوری، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وجود ۳۶۰۰ روستا در مازندران اجرای واکسیناسیون در دُزهای سوم و چهارم را جامع توصیف کرد و گفت: واکسیناسیون فعال در مناطق روستایی و حضور در درب منازل و تزریق واکسن، طراحی سامانه رصد وضعیت اصناف و ارائه دهندگان خدمت واکسیناسیون و انجام تست کرونا و قرار دادن اطلاعات در اختیار مدیران دستگاه های دولتی و اصناف از جمله اقدامات مهم در این راستا بوده است.


نماینده عالی دولت به پایش زائرین کربلای معلی از ۶ هفته قبل در فرودگاه ساری اشاره کرد و با بیان اینکه حساس سازی شبکه در خصوص ایجاد آمادگی جهت مقابله با موج هفتم از زمان شیوع شروع شد اظهار کرد: در هفته اخیر ۱۶ هزار و ۵۱۱ بیمار سرپایی کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که نسبت به هفته ماقبل ۲۱ درصد کاهش به ثبت رسیده است.


وی به مجموع ۲۱ مورد مرگ قطعی کرونا در یک هفته اخیر که ۹۵ درصد آن، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای بودند، اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد از زائرین عتبات عالیات ورودی به استان علامت دار شدند و در آزمایشات ۱۶ درصد از این افراد کرونا مثبت بودند.


استاندار مازندران از تمهیدات لازم برای واکسیناسیون مسافرین ورودی به استان یاد و تاکید کرد: تست کرونا برای تمام افردی که از کشور خارج و یا به کشور وارد می شوند انجام می شود.


حسینی پور، از برگزاری جلسه با هیات های مذهبی استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به ازدحام جمعیت در این ایام و توزیع ماسک رایگان به همت خیرین به هیات های مذهبی خبر داد و با بیان اینکه ۶۴ هیئت مذهبی مهم استان توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت پوشش داده شدند، تاکید کرد: با توجه به علاقمندی مردم به برگزاری عزاداری در تکایا و مساجد و حسینه ها، هیات ها را به مناطق باز و ساحلی سوق دادیم و برخی مراسم عزاداری هیات ها، شباهنگام در کنار ساحل برگزار می گردد.

Source Article from https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3888459