نوسان درهم، قیمت دلار را صعودی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز شنبه روی ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان قرار گرفته بود، در اولین روز هفته از مرز حساس ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرده بود.


قیمت درهم امارات نیز در معاملات روز شنبه بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. انتظارات افزایشی در بازار دلار تقویت شده بودند. قیمت دلار معاملات امروز را با قیمت ۲۷ هزار و ۶۷۰ تومان آغاز کرد و با ثبت نوساناتی جزئی در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت.


قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز نسبت به نرخ عصر روز شنبه بدون تغییر بود و روی ۷ هزار و ۵۳۰ تومان قرار داشت. دامنه نوسان قیمت درهم صبح امروز محدود بود.


قیمت درهم در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۷ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت.


علت نوسان صعودی قیمت دلار


  هنوز زمان دقیق شروع دور جدید مذاکرات تعیین نشده است، این سوال برای فعالان بازار به وجود آمده است، که آیا واقعا احیای برجام برای دولت جدید مطلوب است و برنامه دولت برای احیای برجام قطعی است یا خیر!


به نظر می‌رسد اخبار مربوط به شروع دور جدید مذاکرات که قیمت دلار را نزولی کرده بود، قدرت تاثیرگذاری خود را از دست داده است و نامشخص ماندن زمان شروع مذاکرات قیمت دلار را وارد فاز صعودی کرده است.


قیمت سکه رشد مورد انتظار را ثبت نکرد


قیمت طلا در اولین روز کاری هفته برای بازارهای جهانی حول مرز ۱۸۰۰ دلار نوسان می‌کرد. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۳۲ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۸۰۰ دلار قرار داشت و هنوز جایگاه خود بالای این مرز را تثبت نکرده بود. البته تغییرات قیمت طلا در این ساعت نسبت به نرخ بسته شده عصر جمعه مثبت بود. با وجود رشد قیمت دلار و طلا، قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز رشد معناداری نسبت به عصر روز شنبه نداشت.


قیمت سکه که عصر اولین روز هفته روی ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار داشت، معاملات امروز را با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان آغاز کرد. قیمت سکه امامی در معاملات نیمه اول امروز نوسانات محدودی را به ثبت رساند و در نهایت روی ۱۱ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان قرار گرفت.


بازار ارز


برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. به نظر می‌رسد تعیین نشدن زمان دقیق شروع دور جدید مذاکرات و نوسان قیمت درهم بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به افزایش قیمت دلار کمک کرد. قیمت سکه امامی با وجود رشد قیمت طلا و دلار افزایش معناداری نداشت.


 


 

Source Article from https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3809945